onsdag 2 februari 2011

Segt går det.

Igår bjöds de på något så enkelt som Spagetti och köttfärssås.
I min köttfärssås har jag:
Köttfärs - stekt och kryddad med pressad vitlök - tacokrydda och ibland även lite andra kryddor.
Grädde 3,3 dl
1 förpackning Heinz tomatpure (lök och vitlök)
1 liten klick sambal oelek.

Sedan tar jag gärna lite sallad eller annat grönt till om de går.

Veckomenyn går lite segt denna vecka och tror vi får köra 3 dagars planering istället. Idag har familjen önskat sig ugnspannkaka. Jag ser inte de som middag (våfflor och pannkakor är i samma kategori) samt att min mage inte är så förtjust i den blandningen. Så de blir stekt korv och stuvade makaroner för min del, något som resten av familjen är mindre förtjust i.

Imorgon blir de däremot och testa något helt nytt, jag har börjat med att kika in på ICA's hemsida och kolla in deras Billiga Veckan menyer. Ibland hittar jag något som verkar riktigt gott, denna vecka var de Fritatapasta med salami, oliver och paprika. Receptet hittar du HÄR. Oliver är ingen hit enligt mig så den ingredienser tar jag bort. Sedan om jag gör om receptet något mer, de återstår att se. Jag följer sällan recept till punkt och pricka.

Men ännu är de timmar kvar till middagen, kanske hinner ändra mitt middagsval och testar något annat.

Inga kommentarer: