onsdag 9 februari 2011

GI-biffar a la MrsTroll

 Igår blev de GI-biffar a la mig själv. Ett recept jag kom över när jag körde GI-metoden.
Köttfärs blandat med feta ost, salladskrydda, ägg och lite andra kryddor. Ja jag tar oftast lite av varje när de gäller kryddning. Knåda, knåda och knåda lite mer. Steker upp biffarna och sedan in i ugnen en stund.
 På min tallrik hamnade biffarna på en bädd av isbergssallad och sås över det. Har börjat med GI-metoden igen och hoppas på samma fina resultat som första gången. Så hädanefter är nog mina recept lite mer GI baserade.
 Busen fick sig en hamburgare, gjorde en biff lite större enbart i de syftet.
Maken fick stekt potatis på sidan om och en massa sås.

Skulle nog rekommendera en annan sås/dressing till dessa biffar.Men man tager vad man haver så de blev en sås baserad på grädde och Caj P grillsås (eller vad den nu hette).

1 kommentar:

Sara sa...

Kul med en ny blogg att följa! :)
/ Sara (kiron)