måndag 31 januari 2011

Välkomna!

Kan väl inget annat än välkomna alla nyfikna till min lilla hörna här mitt ute i stora bloggvärlden. Efter att ha insett hur mycket maten faktiskt cirkulerar i knoppen på mig, intresset är ganska stort och har nog alltid varit de.
Så med lite inspiration och stöttning har jag nu tagit steget över från "mammabloggande" till matbloggande. Har ändå en hel del påhitt som kan intressera och kanske t.o.m inspirera någon.

Nu vet man aldrig om jag kommer in med något nytt bakrecept, nytt för mig alltså, eller så har jag slängt ihop något nytt till middagen. För det mesta försöker vi köra med veckomatsedel för att vara mer ekonomiska samt att den planeringen underlättar dagarna. Men som många andra så kan de glömmas bort eller så ligger inte inspirationen på topp. Då kan de bli vad-som-än-finns-i-skafferiet/kylen/frysen-mat och de kan bli spännande kombinationer.

Strax kommer bloggens första recept.....

Inga kommentarer: